Науково-методична проблема



Впровадження ігрових технологій на уроках 
німецької мови

       Сьогодні Україна впевнено крокує в європейську сім’ю народів і  знання іноземних мов стає важливою складовою нашого життя. Одне з прислів’їв каже  «Скільки мов ти знаєш скільки разів ти людина» це і стало моїм педагогічним кредо.
       Якщо ви запитаєте у дитини: «Що для тебе робота?», вона відповість: «Школа і домашнє завдання»! Але якщо ви запитаєте дітей: «Що таке розваги?», багато хто скаже: «Ігри!».
       Тому і проблема над якою я працюю це «Використання ігор на уроках німецької мови»
       Головна мета моєї роботи допомогти дітям вчитися, використовуючи те, що вони роблять найкраще - грають.
       Основне завдання викладання іноземних мов на сучасному етапі підготувати людину майбутнього, людину, що здатна проявити себе в умовах глобального багатокультурного простору, яка є відкритою до сприйняття іншої культури, а отже, і до спілкування з іншими людьми.
       Оволодіти лексичним навиком, не знаходячись в країні мови, що вивчається, дуже важко. Тому важливим завданням вчителя є створення сприятливих умов для створення реальних і уявних ситуацій спілкування, які спонукали до вирішення конкретних завдань. Звідси важливість використання гри, особливо рольової, в рамках основних сфер спілкування  на всіх етапах навчання.
       На початковому (вступному) усному етапі вивчення мови важливе місце займають рольові та сюжетні ігри.
       Працюючи над вдосконаленням діалогічного та монологічного мовлення, практикую в старших класах ігри «Аукціон» (купівля-продаж одягу, продовольчих товарів), «Турист в готелі» (кафе, на вокзалі, на вулиці чужого міста), для того, щоб пристосувати учнів до будь-яких ситуацій перебування за кордоном.
         Для вдосконалення навиків аудіювання застосовую ігри «Диктант з пропусками», «Впорядкуй малюнки та речення», «Знайди послідовність».
         Для розвитку навиків читання доцільними є ігри на реконструкцію тексту, знаходження правильного початку, підбір правильних ілюстрацій, визначних місць до тексту.
      Звичайно ігрові педагогічні технології не є принципово новими, але я адаптую, створюю власні, використовую он-лайн ігри.
      Один  із  прийомів,  який  я  активно застосовую  на  уроках  німецької  мови,  є гейміфікація   навчального   процесу, яка полягає в організації ігрової навчальної діяльності з використанням  ІКТ.  Він допомагає мені створити творче мотивуюче середовище для успішного оволодіння знаннями та формування навичок учнів, а крім  того  привносить  в  урок  елемент  змагання,  розвиває  лідерські  якості  та вміння працювати в команді.
       Наступне , що я використовую в роботі це  освітні он-лайн ресурси, які не тільки формують знання та вдосконалюють IT навики, а й урізноманітнюють уроки. Інтенрнет ресурси дозволяють  створити он-лайн гру, яку  я  використовую  на  уроці  для  перевірки  засвоєння  лексичних  та граматичних  навичок,  для  проведення  опитування  учнів  та  поглиблення культурологічних  та  краєзнавчих  знань.  Зручний  інтерфейс  спрощує  роботу учителя і не вимагає зусиль і багато часу для створення кінцевого продукту, а використання  його  на  уроці    мотивує  учнів  в ігровій формі засвоювати нові знання та розвивати навички.
         Та все ж урок німецької мови - це не тільки гра я завжди поєдную  традиційні форми роботи з ігровими. Як мовиться Erst die Arbeit, dann das Spiel,.           Тому ігри  найчастіше застосовую на початку уроку для розминки вестибулярного апарату, або наприкінці уроку.
        За  умов  правильного  систематичного використання ігор на уроках іноземної мови можна спостерігати наступні результати:
 ­ підвищення рівня лінгвістичних навичок учнів;
 ­ розвиток логічного мислення, аналізу, спостереження, наполегливості;
 ­ формування мотивації пізнання, а також таких якостей особистості як готовність до співпраці та взаємоповага.
        У своїй педагогічній практиці я використовую ігрові технології не лише на уроках німецької мови а й на уроках англійської мови, при роботі гуртка «Поліглот»  та роботі літнього мовного табору.




Комментариев нет:

Отправить комментарий

_